استان‌ها

ساخت وبلاگ

یک پزشک گفت: هم اکنون 400 میلیون نفر در جهان و چهار میلیون نفر در ایران به دیابت مبتلا هستند و دیابت شایع ترین علت نابینایی در ایران و جزو چهار علت عمده مرگ و میر در جهان است.

یک پزشک گفت: هم اکنون 400 میلیون نفر در جهان و چهار میلیون نفر در ایران به دیابت مبتلا هستند و دیابت شایع ترین علت نابینایی در ایران و جزو چهار علت عمده مرگ و میر در جهان است.

به گزارش تابناک ایلام؛دکتر مرضیه هادوی روز سه شنبه در کارگاه آموزشی غلبه بر دیابت بانوان ایلامی اظهار کرد: دیابت یکی از شایع ترین بیماری های متابولیک و یک اختلال چند عاملی است که با افزایش میزان قند خون مشخص می شود و ناشی از اختلال ترشح و یا عمل انسولین و یا هر دوی آنهاست.
وی با توضیح اینکه ورود گلوکز(قند) به کبد یا سایر سلول ها نیاز به هورمونی به نام انسولین دارد که توسط لوزالمعده ساخته می شود، بیان کرد: اگر هورمون انسولین ساخته نشود یا به مقدار کم ساخته شود و یا سلول های بدن به انسولین مقاوم شده و مانع ورود قند به داخل سلول شوند منجر به افزایش قند خون می شود که به آن بیماری دیابت می گویند.
وی خاطرنشان کرد: دیابت نوع 1، دیابت نوع 2 و دیابت حاملگی انواع مختلف دیابت است و دارای علائمی از جمله تشنگی زیاد، افزایش ادرار، افزایش اشتها، خستگی و کاهش وزن است.
فوق تخصص غدد افزود: بیماری های قلبی عروقی، بیماری های کلیوی، مشکلات چشمی، آسیب دیدگی اعصاب و عفونت های مکرر از جمله عوارض دیابت است و در هر هشت ثانیه یک نفر به دلیل این بیماری فوت می کند.
دکتر هادوی فعالیت ورزشی منظم، رعایت اصول تغذیه صحیح، جلوگیری از اضافه وزن و چاقی و کاهش مصرف مواد قندی و چربی را از جمله راه های پیشگیری از دیابت عنوان و اظهار کرد: 30 درصد از موارد دیابت را بوسیله رژیم درمانی همراه با فعالیت های بدنی می توان کنترل کرد.
وی یادآور شد: بیماران دیابتی باید روزانه 6 تا 11 واحد نان، غلات و مواد نشاسته ای، 3 تا 5 واحد سبزی، 2 تا 4 واحد میوه ها، 2 تا 3 واحد شیر و فرآورده های لبنی و 2 تا 3 واحد گوشت، تخم مرغ و مغزها مصرف کنند.
وی با بیان اینکه سبزیجات منابع فراوانی از فیبر هستند و هر چه بیشتر مصرف شود قند و چربی خون بهتر کنترل خواهد شد، تاکید کرد: تمامی افراد بالای 45 سال اکه اضافه وزن دارند باید به طور مرتب آزمایش قند خون انجام دهند.
فوق تخصص غدد گفت: یکی از مهمترین دلایل ابتلا به دیابت مصرف زیاد قند و شکر و مواد شیرین است و انواع شیرینی، شکلات، نوشابه های گازدار، آب میوه های صنعتی، شیرهای طعم دار، شیرکاکائو و شیرشکلات، پاستیل، بستنی یخی، کیک، کلوچه و بیسکویت از مهمترین منابع مصرف مواد قندی هستند.
دکتر هادوی افزود: افراد باید به منابع پنهان قند در مواد غذایی از جمله انواع سس سالاد، سس کچاپ، قهوه های فوری، کمپوت ها و دسرهای آماده توجه کنند زیرا مصرف بیش از حد مواد قندی و شیرینی کارایی انسولین را در بدن ضعیف می کند و موجب ابتلا فرد به دیابت و انباشته شدن چربی در کبد می شود.
وی تاکید کرد: دیابت درمان قطعی ندارد اما براحتی و با رعایت نکات بهداشتی، فعالیت بدنی و دقت در انتخاب مواد غذایی قابل کنترل و پیشگیری است.
مشاور امور بانوان استاندار و مدیرکل دفتر زنان و خانواده استانداری ایلام نیز گفت: این کارگاه آموزشی در آستانه هفته جهانی سلامت برای مشاورین بانوان دستگاه های اجرایی برگزار شده است.
کلثوم خلیلوند اظهار کرد: شعار هفته جهانی سلامت که از اول تا هفتم اردیبهشت ماه ادامه دارد، غلبه بر دیابت است و این کارگاه نیز به این مناسبت برگزار شده است.
وی خاطرنشان کرد: زنان به عنوان مدیر تغذیه خانواده نقشی اساسی در ترویج فرهنگ تغذیه سالم دارند و باید تلاش کنند در خانواده تغییر ذائقه به سمت مصرف مواد غذایی سالم ایجاد کنند.
وی تاکید کرد: زنان باید مواد و گروه های غذایی سالم را بشناسند و به دیگران نیز معرفی کنند./ف

استان‌ها...
ما را در سایت استان‌ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استان‌ها ostanha بازدید : 217 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 23:56

رئيس دانشگاه علوم پزشكي ايلام گفت: مردم براي حفظ سلامت خود ازنوشيدن آب چشمه ها و روان آب هاي طبيعي و نيز خوردن گياهان خودرو وحشي طبيعت خودداري كنند.

رئيس دانشگاه علوم پزشكي ايلام گفت: مردم براي حفظ سلامت خود ازنوشيدن آب چشمه ها و روان آب هاي طبيعي و نيز خوردن گياهان خودرو وحشي طبيعت خودداري كنند.

به گزارش تابناک ایلام؛دكتر علي دلپيشه اظهار كرد: مصرف آب چشمه هاي طبيعي به ويژه چشمه هايي كه بعد از سيلاب پديدار شده اند به هيچ وجه به مردم توصيه نمي شود.
وي تاكيد كرد: مردم استان ايلام تا زمان فرا رسيدن فصل گرما با سفر به دامان طبيعت از گياهان خودروي طبيعي استفده مي كنند در حالي كه امكان ابتلا به بيماري هاي گوارشي براي اين افراد وجود دارد.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي استان اضافه كرد: درروزهاي اخير مواردي از ابتلا به بيماري اسهال در بين مردم ايلام ديده شده كه البته اين موارد به حد شيوع و اپيدمي نرسيده است.
وي افزود: برخي از مردم عامل ابتلا به اسهال را آلودگي شبكه آب شرب استان به علت سيل عنوانمي كنند در حالي كه آب استان به طور متناوب مورد آزمايش قرار مي گيرد و در صورت مشاهده هر گونه آلودگي موارد به اطلاع مردم و مسئولان مي رسد.
وي گفت: بعد از سيل و انجام آزمايش هاي مختلف در مناطق سيلزده، مردم شهرستان هاي لومار و دهلران از آشاميدن اب شرب منع شدند و به ساكنان اين نقاط توصيه شد كه تا زمان بهبود وضعيت از آب معدني استفاده كنند و البته در حال حاضر آب همه نقاط استان بدون هيچ گونه آلودگي است ومردم با اطمينان خاطر از اين آب مصرف كنند.
دلپيشه يادآورشد: اين اختلال گوارشي به علت آب آشاميدني نيست بلكه بي شك ناشي از استفاده مردم از آب هاي طبيعي و گياهان خودرويي است كه در دامان طبيعت مي رويد و مردم بايد در صورت علاقه به استفاده از آب و گياهان طبيعي موارد بهداشتي را رعايت كنند./ف

استان‌ها...
ما را در سایت استان‌ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استان‌ها ostanha بازدید : 192 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 23:56

تصاویر با شما سخن می گویند؛ تصاویری بی روتوش با سخنانی بی روتوش‌تر؛ می خواهیم با بخش خبری فوتو نیوز، مقامات با شما بی روتوش از همیشه و رو در رو سخن بگویند. از این پس، عصرگاه هر روز، «فوتونیوز» حرف و سخن مقامات داخلی و خارجی را به عکس بی روتوش خودشان الصاق می‌کند، تا بهتر بدانیم چه کسی حرف زده و از چه سخن گفته است. کوتاه و مختصر؛ به احترام وقت شما و فرصتی که برای دانستن می‌گذارید.

تصاویر با شما سخن می گویند؛ تصاویری بی روتوش با سخنانی بی روتوش‌تر؛ می‌خواهیم با بخش خبری «فوتونیوز»، مقامات با شما بی روتوش و رودررو سخن بگویند.   

از این پس، عصرگاه هر روز با «فوتو نیوز» تابناک، حرف و سخن مقامات داخلی و خارجی را به عکس بی روتوش‌شان، الصاق می‌کنیم، تا بهتر بدانیم چه کسی حرف زده و از چه سخن گفته است. کوتاه و مختصر؛ به احترام وقت شما و فرصتی که برای دانستن می‌گذارید.

استان‌ها...
ما را در سایت استان‌ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استان‌ها ostanha بازدید : 226 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 23:56

تابناک فارس به نقل از ایرنا:عليرضا امين، افزود: هم اينك روزانه به طور متوسط يك ميليون و 800 هزار ليتر بنزين يورو 4 در همه جايگاه هاي عرضه بنزين در شهر شيراز عرضه مي شود و عرضه اين نوع بنزين از اوايل آبان 94 محدود به جايگاه خاصي در اين شهر نبوده است.
وي درباره مزيت هاي بنزين يورو 4 نسبت به بنزين معمولي گفت: ميزان بنزَن به عنوان عاملي سرطان زا در بنزين معمولي حدود چهار تا پنج درصد است اما اين آلاينده در بنزين يورو 4 به كمتر از يك درصد كاهش يافته است.
مدير شركت پخش فرآورده هاي نفتي منطقه فارس ادامه داد: ميزان سولفور و گوگرد در بنزين معمولي تا حدود يك هزار ppm (واحد در ميليون) نيز قابل قبول است اما اين رقم در بنزين يورو 4 حدود 50 ppm است.
گوگرد موجود در سوخت يكي از مهمترين عوامل انتشار ذرات معلق در هواست كه كاهش ميزان آن در سوخت خودروها در كاهش آلودگي هوا و ارتقاي سلامت شهروندان تاثير مثبتي به همراه دارد.
امين، با بيان اين كه بنزين يورو 4 رنگ سبز كم رنگ دارد، گفت: عدد مربوط به شاخص احتراق و اُكتان در بنزين معمولي 87 است كه اين شاخص در بنزين يورو 4 ارتقا يافته و به حدود 90 رسيده است.
وي اظهار كرد: با وجود آن كه بنزين يورو 4 هم اينك در پالايشگاه شيراز توليد نمي شود اما محدوديتي در تامين اين نوع فرآورده نفتي مورد نياز شهر شيراز نداريم و با وجود افزايش ميزان توزيع بنزين در ايام تعطيلات نوروز 95 همه جايگاه هاي عرضه سوخت اين شهر، بنزين يورو 4 عرصه مي كردند.

** ركورد مصرف بنزين فارس در 29 اسفند 94
مدير شركت پخش فرآورده هاي نفتي استان فارس گفت: از روز بيست و ششم اسفند 94 تا چهاردهم فروردين 95، افزون بر 94 ميليون ليتر بنزين در اين استان توزيع شد.
امين، ميزان متوسط توزيع بنزين در 248 جايگاه سوخت فعال در استان فارس را روزانه چهار ميليون و 500 هزار ليتر بيان كرد و افزود: در روز بيست و نهم اسفند 94، آمار توزيع بنزين در اين استان به اوج رسيد و هفت ميليون و 200 هزار ليتر بنزين توزيع شد.
به گفته اين مقام مسئول، فرآورده هاي نفتي مورد نياز استان فارس به وسيله يك هزار و 150 تانكر حمل سوخت از پالايشگاه هاي شيراز، آبادان، ماهشهر، بوشهر، بندرعباس، سيرجان و يزد به جايگاه هاي سوخت حمل مي شود.

** افزايش مصرف بنزين، كاهش مصرف گازوييل و نفت سفيد
مدير شركت پخش فرآورده هاي نفتي استان فارس اظهار كرد: مصرف كل بنزين در استان فارس در سال 94 افزون بر يك ميليارد و 657 ميليون ليتر بود كه نسبت به سال 93، حدود سه درصد افزايش مصرف اين فرآورده را نشان مي دهد.
وي گفت: با اين وجود، ميزان مصرف نفت سفيد، نفت گاز (گازوييل) و نفت كوره در اين استان در سال 94 نسبت به سال 93كاهش داشت.
امين بيان داشت: مصرف نفت سفيد در سال 94 حدود 170 ميليون ليتر بود كه به دنبال اقدامات صورت گرفته در زمينه گازكشي به روستاها، كاهش 21 درصدي مصرف اين فرآورده نفتي را نسبت به سال 93 در استان فارس شاهد بوديم.
وي ادامه داد: مصرف نفت گاز (گازوييل) مورد نياز بخش هاي كشاورزي و صنعت صرف نظر از نفت گاز مصرفي در نيروگاه ها در استان فارس يك ميليارد و 623 ميليون ليتر در سال 94 بود كه نسبت به سال 93 كاهش 14 درصدي را نشان مي دهد.
مدير شركت پخش فرآورده هاي نفتي استان فارس اظهار كرد: كاهش قاچاق نفت گاز به دنبال يكسان شدن قيمت ها و اقدام هاي صورت گرفته در جلوگيري از قاچاق سوخت از عوامل اصلي كاهش آمار مصرف اين فرآورده نفتي نسبت به سال 93 محسوب مي شود.
امين ادامه داد: همچنين در استان فارس در سال 94 حدود 102 ميليون ليتر نفت كوره براي مصرف در كوره هاي آجرپزي، كارخانه هاي سيمان، صنايع تبديلي گوجه فرنگي و ... توزيع شد كه با توجه به قطع نشدن گاز مورد نياز صنايع تبديلي و برخي كارخانه هاي سيمان در فصل زمستان 94، ميزان مصرف اين فرآورده نسبت به سال 93 كاهش داشت.

استان‌ها...
ما را در سایت استان‌ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استان‌ها ostanha بازدید : 267 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 22:56

رئیس اتحادیه گلابگیران میمند غنچه چینی را آفتی دانست که به جان گلزارهای گل محمدی افتاده است.

تابناک فارس به نقل از خبرجنوب:محمد رئیسی گفت: با وجودي كه غنچه چيني ضرر مالي به دنبال دارد اما عده اي درصددند با چيدن غنچه هاي گل، اقتصاد گلابگيری ميمند را نابود كنند.
وی بيان داشت: گرچه هر كيلو غنچه 2 هزار و 500 تومان گران تر از گل محمدي است و كيلويي 9 هزار تومان خريداري مي شود اما بايد توجه داشت كه اگر اجازه دهند اين غنچه ها به گل تبديل شود تناژ آن دو برابر مي شود و مي توانند پس از شكفته شدن غنچه ها سود بيشتري ببرند به عبارت ديگر اگر يك كيلو غنچه 9 هزار تومان خريداري مي شود چنانچه شكفته و باز شود 2 كيلو گل به دست مي آيد كه اين دو كيلو 13 هزار تومان ارزش دارد.
رئيس اتحاديه گلابگيران ميمند گفت: اين غنچه ها فقط به دليل خاصيت دارويي ارزش صادراتي دارد و مورد استحصال براي گلابگيري قرار نمي گيرد . بنابراين در صورت گسترش غنچه چيني واحدهاي گلابگيري نابود مي شود.
وی با این حال امسال را سال خوش يمني براي گل محمدي ذكر كرد و گفت : امسال 4 هزار تن گل از گلزارهاي ميمند برداشت خواهد شد.
رئیسی افزود: خوشبختانه قيمت خريد گل محمدي امسال 10 درصد افزايش يافته و به هر كيلو 6 هزار و 500 تومان رسيده همچنين هر كيلو گل نسترن نيز 20 هزار تومان قيمت گذاري شده است.
وي با بيان اين كه امسال 300 هكتار اراضي آبي و ديم به گلزارهاي گل محمدي ميمند اضافه شد افزود: با اين ميزان، سطح زير كشت اين گياه به 1800 هكتار آبي و ديم رسيده است.
رئيس اتحاديه گلابگيران ميمند پيش بيني كرد با احتساب افزايش سطح زير كشت گل محمدي برداشت اين محصول از سال آينده به زمان هاي قبل و ترسالي برگردد.
میمند دومین تولید کننده گل در کشور است که سالانه بیش از ده هزار تن گلاب در آن تولید و بیش از ۶۰ درصد این گل ها به خارج از کشور صادر می شود.

استان‌ها...
ما را در سایت استان‌ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استان‌ها ostanha بازدید : 169 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 22:56

به گزارش ایسنا، احمد رحمانیان، اظهار کرد: محکومان مرتبط با تخلفات انتخاباتی بر اساس آرای قضایی صادره به حبس، مجازات‌های تعلیقی، محرومیت از عضویت در هیات‌های اجرایی و نظارت محکوم شند.

رحمانیان از صدور قرار منع تعقیب در ارتباط با پرونده 8 نفر از سوی شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در فارس خبر داد و با اشاره به ادامه روند تکمیل تحقیقات و رسیدگی به ۳۳ فقره پرونده تخلفات انتخاباتی که در دور اول انتخابات تشکیل شده بود، اضافه کرد: غالب شکایت‌ها از سوی اشخاص حقیقی بوده اما در برخی موارد دستگاه‌های اداری، امنیتی، نظامی و انتظامی و در پاره‌ای از موارد دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان به عنوان مدعی العموم اقدام به طرح شکایت کرده‌اند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس عمده‌ترین تخلفات انجام شده در مرحله اول انتخابات را تبلیغات پیش از موعد، تهمت، افترا، نشر اکاذیب در فضای حقیقی و مجازی یا تشویش اذهان عمومی، خرید و فروش رأی، مهر نکردن شناسنامه، استفاده از اموال دولتی در تبلیغات و انتشار محتوای تحریک آمیز، اخلال در نظم عمومی و تشکیل ستادهای انتخاباتی خارج از ضوابط اعلام و اضافه کرد: اغلب متخلفان اعضای ستاد انتخاباتی نامزدها و طرفداران آنان بودند.

رحمانیان ادامه داد: از مجموع پرونده‌های تشکیل شده در انتخابات اخیر یک پرونده مربوط به انتخابات خبرگان بوده و سایر پرونده‌های تشکیل شده در خصوص تخلفات در انتخابات مجلس شورای اسلامی بوده است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس با بیان اینکه همچون دوره اول انتخابات، نظارت دقیق بر حوزه‌های انتخاباتی که انتخابات آنان در مرحله دوم برگزار می‌شود در دستور کار است، به نامزدهای راه یافته به دوره دوم و اعضای ستادهای انتخاباتی و طرفداران آنان توصیه کرد ضمن رعایت ضوابط تبلیغات از تخریب، افترا، هتک حرمت و نشر اکاذیب علیه رقیب پرهیز کرده و صرفاً اخلاق اسلامی و قانون انتخابات را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهند.

رحمانیان تأکید کرد: دستگاه قضایی در اجرای ماده ۱۷ قانون انتخابات به تمامی جرایم و تخلفات انتخاباتی که از سوی اشخاص حقیقی و مراجع قانونی و رسمی اعلام شود در کمال بی طرفی با استقلال کامل و رعایت موازین قانونی و شرعی رسیدگی خواهد کرد و هیچ گونه اغماضی درخصوص متخلفین انجام شده است.

استان‌ها...
ما را در سایت استان‌ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استان‌ها ostanha بازدید : 197 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 22:56

چندی پیش «شیه شیائویان» از جامعه بین المللی یکپارچگی تمام تلاش ها برای مبارزه با تروریسم و نابودی آن در خاور میانه را درخواست کرد.

نماینده‌ ویژه چین درامور سوریه، در اوایل اردیبهشت ماه به تهران سفر می‌کند.

«شیه شیائویان» در اوایل اردیبهشت ماه به تهران سفر خواهد کرد و با حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقایی وزیر خارجه در مورد آخرین تحولات سوریه رایزنی خواهد کرد.

چین به تازگی به منظور کمک به تقویت گفت‌وگوی سوری- سوری برای حل بحران سوریه، فرستاده ویژه برای سوریه تعیین کرد.

چندی پیش «شیه شیائویان» از جامعه بین المللی یکپارچگی تمام تلاش ها برای مبارزه با تروریسم و نابودی آن در خاور میانه را درخواست کرد.

کارشناسان معتقد هستند چین با انتصاب «شیه شیائویان» سفیر سابق و دیپلمات کهنه کار خود در ایران به عنوان فرستاده ویژه برای حل بحران سوریه، نشان داد که در حال اجرای راهبردی جدید و فعال در منطقه خاورمیانه است.

استان‌ها...
ما را در سایت استان‌ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استان‌ها ostanha بازدید : 189 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 20:54

روزگاری برای استان ما و شهرمان حتی شنیدن نام طلاق خوشایند نبود و همگان از آن حذر داشتند و مطرح کردن آن نیز اصلا ساده و راحت نبود.

به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس ،'مرضیه دادگر' در یادداشتی با عنوان 'طلاق جای خود را در کانون گرم خانواده باز کرده است' به تبیین قداست خانواده، آثار منفی پدیده طلاق و برخی راهکارهای کاهش آن پرداخته است.

'طلاق' این روزها دیگر احساس غریبی نمی کند چرا که می داند جای خود را در کانون خانواده ها باز کرده است و خیلی ها با آغوشی باز از او استقبالی گرم به عمل می آورند.
روزگاری برای استان ما و شهرمان حتی شنیدن نام طلاق خوشایند نبود و همگان از آن حذر داشتند و مطرح کردن آن نیز اصلا ساده و راحت نبود.
امروزه آمارهای تکان دهنده ای از طلاق می شنویم که نشان از رشد 47 درصدی آن در استانمان دارد و ما با این کار خود در حال ساختن ریل برای این قطار سریع السیر هستیم که هر روز سعی بر جولان و سرعت افزایی خود دارد.
خانواده در دین و آیین ما مقدس ترین بناست و قداست آن بر کسی پوشیده نیست و همه ما خانواده را به عنوان مامن و جایگاه آرامش و صمیمیت می دانیم.
ما در واقع به داشتن خانواده می بالیم چرا که شاهد این بوده و هستیم که خانواده ها در دنیای امروز هدف و نشانه قرار گرفته اند و در حال فروپاشی هستند ولی حالا باید بر حال استان خودمان تاسف بخوریم چرا که خبرهای خوبی برای خانواده این خشت بنای اولیه اجتماعی و باارزش به گوش نمی رسد.
این ناقوس خطر را نباید نادیده انگاشت و دست روی دست گذاشت تا آمارهای جدیدتر و تکان دهنده تری برایمان ارائه شود و علاج این واقعه نامیمون را قبل از وقوع باید کرد چرا که آثار و تبعات آن دامنگیر جامعه خواهد شد و باید ساز ناکوک این روزهای خانواده ها را کوک کرد تا سمفونی دلنوازتری بنوازد.
'طلاق' آن پرنده خوش الحان و همای سعادتی نیست که ما پیش بینی آن را برای آینده زندگی بعد از طلاق می کنیم و زوجین به عنوان ستون های اصلی و معمار اولیه خانواده نیاز دارند که فرهنگ گفت و گو را در خود نهادینه کرده و این مساله را بپذیرند که ما کمتر اهل گفت و گو و بیشتر اهل مجادله هستیم.
فرو خوردن خشم، کنترل رفتارها و گفت و گو هنرهایی است که همه ما به آن نیاز داریم و باید هنرمندی باشیم که به بهترین شکل ممکن زندگی خود را ترسیم کنیم.
در استان و شهر ما با توجه به بافتی که دارد و همگان نیز بر آن واقف هستیم نباید نقش خانواده های طرفین و بزرگان نادیده انگاشته شود و جایی که عنان زندگی از دست زوجین خارج شد خانواده ها می توانند نقشی به مراتب سازنده ایفا کنند نه اینکه خود آتش بیار این معرکه شوند و در آخر نقش بزرگان نیز قابل اغماض نیست و آنان می توانند بر اساس تجربه، بزرگ منشی و تدبیر به اختلافات پایان دهند.
اینها تنها راه حل های مساله نیستند و باید مسئولان و دستگاه های آموزشی و فرهنگی نیز دست به کار شوند و در زمینه آگاهی بخشی و آموزش لازم به جوانان اقدام هایی را به عمل آورند چرا که اگر به جوانان ما پیش از شروع زندگی مشترک آموزش های مورد نیاز برای زندگی بهتر، رویارویی با مشکلات، شناخت نسبت به یکدیگر و احترام به تفاوت ها داده شود جلوی پدیده طلاق تا حد زیادی گرفته خواهد شد.
اگر قرار است استان ما و مهمتر از آن کشور ما مسیر عمران و آبادانی را بپیماید به جوانان و نیروی خود نیاز دارد و با تکیه بر آنان است که به این مهم دست می یابد.
حال اگر قرار باشد که زندگی افراد جامعه ایرانی بر اثر نابسامانی های زندگی تحت الشعاع قرار گیرد دست یافتن به این مساله به کندی صورت خواهد گرفت پس نباید نشست و بی تفاوتی پیشه کرد و فقط راهکار ارائه داد بلکه باید راهکار را در قالب عمل نشان داد.

استان‌ها...
ما را در سایت استان‌ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استان‌ها ostanha بازدید : 180 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 20:54

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ گفت که در جلسه بعدی از هر دو طرف جهت استدلال، اسناد و مدارکشان دعوت می‌شود تا بعد از آن کمیسیون نظر خود را اعلام کند. طبیعتا نظر کمیسیون باید از طریق قوه قضاییه پیگیری شود.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از شکایت برخی نمایندگان از وزارت کشور در مورد آنچه استفاده از افراد جهت‌دار در انتخابات خوانده‌اند خبر داد.

مصطفی ‌افضلی فرداظهار کرد: برخی نمایندگان به کمیسیون اصل ۹۰ از وزارت کشور شکایت کردند که محتوای شکایت آنها استفاده از افراد جهت‌دار در انتخابات و افراد شناخته شده‌ای که به سود جویی در این عرصه معروف بودند، است.

وی توضیح داد: یکی از این شکایت‌ها مربوط به یکی از نمایندگان استان آذربایجان شرقی است که نتوانسته جزء منتخبین مجلس دهم محسوب شود. شکایت ناظر بر این است که چرا وزارت کشور از افراد جهت دار به عنوان ناظر و اعضای هیات اجرایی در انتخابات استفاده کرده حال اینکه باید این افراد بی طرف باشند.

افضلی‌فر ادامه داد: این شکایت به وزارت کشور ارسال شد و توضیح و استدلال و جوابیه فرماندار این حوزه انتخابیه این بود که نتوانستند افراد بی طرفی را برای انتخابات پیدا کنند و به همین دلیل از چنین افرادی استفاده کردند . استدلال این نماینده مورد قبول واقع نشد و مجددا اظهارات ایشان به وزارت کشور جهت پاسخ ارسال شد چون به باور این نماینده توضیحات ارائه شده با واقعیت منافات دارد.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ گفت که در جلسه بعدی از هر دو طرف جهت استدلال، اسناد و مدارکشان دعوت می‌شود تا بعد از آن کمیسیون نظر خود را اعلام کند. طبیعتا نظر کمیسیون باید از طریق قوه قضاییه پیگیری شود.

وی با بیان اینکه انتخابات در حوزه انتخابیه مربوطه از سوی شورای نگهبان تایید شده است گفت: علیرغم تایید این موضوع اگر کمیسیون به نظر نماینده شاکی صحه گذارد باید قوه قضاییه پیگیری‌های لازم را صورت دهد، البته تجربه انتخابات شوراها بخصوص در شهر کرج این موضوع را نشان می‌دهد که وزارت کشور عزمی برای برخورد با این گونه تخلفات ندارد.

افضلی‌فرد ادامه داد: در موضع انتخابات شوراها در روستای آلونی چهار محال بختیاری نیز علی رغم این که این موضوع تایید شد که در این انتخابات تقلب شده و آراء ابطال شود و این موضوع در قالب نامه‌ای به هیات نظارت ، هیات اجرایی و وزارت کشور اعلام شد اما هنوز هیچ اقدامی صورت نگرفته است، وعده ورود به این موضوع بعد از انتخابات مجلس را دادند ولی باز هم اقدام عملی انجام نشده است.

استان‌ها...
ما را در سایت استان‌ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استان‌ها ostanha بازدید : 197 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 20:54

تلاش برای ایجاد شکاف عارف - لاریجانی در زمینه انتخاب رئیس مجلس دهم، موضوعی است که رسانه نزدیک به معاون اول رئیس دولت اصلاحات به آن پرداخته و معتقد است که سکوت عارف و البته این اظهارنظر وی که «طرح این موضوع یعنی ریاست مجلس در شرایط فعلی زودهنگام است»، موجب شده که تیر فرصت‌طلبان به سنگ بخورد.

در بخشی از مطلب «امید ایرانیان» با عنوان «وقتی تیر فرصت‌طلبان به سنگ می‌خورد؛ راز و رمز یک سکوت عارفانه» آمده است: «نمی‌توانم نقش بازی کنم». این یکی از کلیدی‌ترین جملات مرد عملگرای سیاست ایران است؛ مردی که اگر بیم از دست رفتن سرمایه اجتماعی و دغدغه به حاشیه رانده شدن اصلاح‌طلبان را نداشت و اگر نگران سرنوشت کشور نبود، مطمئناً اتاق کوچک دانشگاه شریف را به مراکز قدرت ترجیح می‌داد.

در بخشی از این مطلب، با اشاره به انتخابات ریاست‌جمهوری 84، آمده است: محمدرضا عارف از همان روزهای پایانی دولت اصلاحات نگران بود. نگران از اینکه دستاوردهای ارزشمند دولت اصلاحات به مسلخ برده شود. او می‌خواست کار نیمه‌تمام دولت اصلاحات را که در فرصت هشت‌ساله امکان به فرجام رسیدن آن مهیا نشد به پایان برساند و به همین دلیل حضورش در قامت ریاست‌جمهوری سال 84 بهترین فرصت بود تا هم نتایج دوران اصلاحات پاس داشته شود و هم پروژه‌های نیمه‌تمام، تمام شود. اما وقتی آشفتگی را در اردوگاه اصلاحات دید، صلاح ندانست نامش در تاریخ سیاست ایران به‌عنوان فردی برده شود که در شکست اصلاح‌طلبان سهیم باشد.

در بخش دیگری از مطلب این رسانۀ نزدیک به حامیان عارف، این معاون رئیس‌جمهور در دوره اصلاحات را آمادۀ حضور در انتخابات 88 دانسته و آورده است: عارف که عقبه دانشگاهی داشت، تشکیل اتاق‌های فکر برای آسیب‌شناسی جنبش اصلاح‌طلبی را یکی از راه‌های موفقیت اصلاح‌طلبان دانست. او اگر چه در انتخابات 88 هم برای جلوگیری از تداوم خسارت‌های دولت نهم به کشور، آمادگی رقابت با محمود احمدی‌نژاد را داشت اما باز هم براساس همان مشی مصالحه‌جویانه و البته اخلاقی خود صلاح ندید مثلث کاندیداهای اصلاح‌طلب را تشکیل دهد؛ هرچند می‌توانست ضلع اول این مثلث باشد.

در ادامه، با اشاره به تأسیس بنیاد امید ایرانیان توسط عارف، آن را «نهادی غیردولتی که فعالیتش حزبی نبود اما تلاش کرد در تعیین راهبردهای اصلاح‌طلبان نقش‌آفرین باشد»، معرفی کرده و آورده است: او البته دفترش مأمن بسیاری از افرادی بود که برخی مخاطرات سیاسی و امنیتی آنها را آزرده خاطر کرده بود. در کوران حوادث 88 و بعد از آن عارف براساس آنچه وظیفه اخلاقی می‌دانست تلاش کرد با رایزنی و تعامل با نهادهای تاثیرگذار در رفع محدودیت برخی از همکارانش در دولت اصلاحات و نیز همفکرانش که در جریان حوادث 88 با آن روبه‌رو شدند، نقش‌آفرین باشد. این نقش‌آفرینی را برای آنکه موثر باشد در سکوت و به دور از نمایش‌های سیاسی انجام می‌داد و تاکنون هم با همین روش و منش ادامه داده است.

نگارنده این مطلب با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری در سال 92 و انصراف عارف، افزوده است: حضورش در انتخابات 92 توانست بن‌بست‌شکن باشد؛ بن‌بستی که در صورت عدم‌ حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات سرنوشت نامعلومی برای این جریان سیاسی به ارمغان می‌آورد. عارف البته باوجود آنکه از طریق نظرسنجی‌های معتبر از پایگاه اجتماعی‌اش با خبر بود اما برای هموار کردن مسیر اصلاحات به کمک حسن روحانی آمد و تلاش کرد با انصرافش، دوست و رفیق قدیمی‌اش را برای پیروزی در انتخابات کمک کند.

به عقیده نگارنده، این انصراف، محبوبیت عارف را افزایش داد و این محبوبیت برای جریان اقتدارگرا و برخی افراد فرصت‌طلب ناخوشایند بود: در این بین و ماه‌ها قبل از برگزاری انتخابات مجلس دهم، جریان اقتدارگرا و برخی فرصت‌طلبان که نقش‌آفرینی عارف را به نفع خود نمی‌دیدند سعی کردند با اهرم‌های رسانه‌ای این نقش‌آفرینی و میدان‌داری را کمرنگ جلوه دهند اما او همچنان سکوت می‌کرد و با همراهی جوانان و موثرین جریان اصلاح‌طلب و حمایت همه‌جانبه مردم، حماسه هفتم اسفند را به کام اصلاح‌طلبان کرد. عارف البته هنوز این پروژه را ناتمام دانسته و انتخابات دور دوم را همانند دور اول مهم و سرنوشت‌ساز می‌داند و برای همین تور انتخاباتی او از نخستین روز تبلیغات مرحله دوم آغاز می‌شود تا ضمن تشویق مردم به مشارکت حداکثری، از نامزدهای لیست امید در این مرحله حمایت کند.

در ادامه، ایجاد برخی جنجال‌ها درباره انتخاب رئیس مجلس دهم، سیاستی کاذب دانسته شده و آمده است: او بی‌توجه به سروصداهای برخی رسانه‌ها درباره انتخاب ریاست مجلس که البته اهداف و پشت پرده این هیاهوی کاذب مشخص است، در اندیشه به فرجام رساندن پروژه انتخابات مجلس دهم است. فرصت‌طلبان می‌دانند عارف سکوتش را ادامه خواهد داد. آنها می‌دانند عارف از «دیپلماسی موتور پول» به مانند برخی سیاسیون و مسئولین برای برخی اهداف سیاسی استفاده نخواهد کرد و برای همین از منتخب اول مردم تهران دل خوشی ندارند.

در همین راستا محمدرضا عارف در پاسخ به سوالی در مورد اهمیت انتخابات دور دوم مجلس دهم شورای اسلامی اظهار کرد: خوشبختانه مردم در دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی حضور خیلی خوبی داشتند و ما امیدوار هستیم که با ادامه همان حضور پرشور بتوانیم مجلسی را که برنامه‌ریزی کرده بودیم با کارایی حداکثری و اولویت‌بخشی به مطالبات مردم شکل دهیم که طبعا در رأس مطالبات مردم مسایل اقتصادی، معیشتی، اشتغال و آسیب‌های اجتماعی است.

معاون اول رئیس‌جمهور دولت اصلاحات در پاسخ به سوال دیگری در خصوص اهمیت دور دوم انتخابات برای لیست امید و تعیین‌کننده بودن آن در آرایش سیاسی مجلس آینده، به جماران گفت: ما در دور اول نتیجه خیلی خوبی گرفتیم و برای اجرای برنامه‌هایمان، این نتیجه باید ادامه یابد لذا انتظارمان از همه مردم حضور در دور دوم انتخابات است که در صورت تحقق یک مشارکت چشمگیر، پیش‌بینی‌مان کسب حداقل 40 کرسی است.

عارف در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص گمانه‌زنی‌ها درباره رقابت وی و لاریجانی برای کرسی ریاست مجلس دهم، با تاکید بر اینکه بحث ریاست مجلس یک بحث داخلی مجلس است، تصریح کرد: این بحث مهم است، اما باید در داخل مجلس و توسط خود نمایندگان مردم صورت گیرد، در عین حال زمانی می‌توان آن را دنبال کرد که فراکسیون‌های داخلی مجلس شکل گرفته باشد و وضعیت فراکسیون اکثریت تقریبا روشن باشد که تشکیل این فراکسیون منوط به انتخابات دور دوم است. فکر می‌کنم طرح این موضوع یعنی ریاست مجلس در شرایط فعلی زودهنگام است و قاعدتاً پس از انتخابات دور دوم می‌توان به این بحث در فضای رسانه‌ای و میان مردم پرداخت.

استان‌ها...
ما را در سایت استان‌ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استان‌ها ostanha بازدید : 183 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 19:50

رئیس هیأت تکواندوی مازندران از کسب مدال نقره فرزان عاشورزاده در تورنمنت اسپانیا خبر داد.

به گزارش تابناک مازندران، فیض‌الله نفجم با اشاره به درخشش فرزان در این پیکارها اظهار کرد: تکواندوکار شایسته مازندرانی وزن منهای 63 کیلوگرم کشورمان با چهار پیروزی و یک باخت مدال نقره تورنمنت آزاد اسپانیا را به گردن آویخت.

وی با بیان اینکه فرزان با این پیروزی موفق به کسب 6 امتیاز در رنکینگ المپیک و جهانی شد، افزود: تورنمنت آزاد اسپانیا با مبارزات تکواندوکاران تمامی اوزان زنان و مردان در حال برگزاری است که فرزان در فینال با شکست مقابل نماینده مصر نایب قهرمان شد.

 رئیس هیأت تکواندوی مازندران تصریح کرد: عاشورزاده، هوگوپوش وزن سومی کشورمان در فینال این مسابقات به مصاف نماینده مصر رفت که در پایان سه راند مبارزه پایاپای و نزدیک، 4 بر 3 نتیجه را واگذار کرد و به مدال نقره دست یافت.
 
نفجم گفت: فرزان برای رسیدن به مرحله فینال تکواندوکارانی از کشورهای مراکش، پرتغال، اسپانیا و مکزیک را شکست داد.

وی با بیان اینکه چهاردهمین دوره تورنمنت آزاد اسپانیا در شهر بنوقاسم 12 کیلومتری شهر کاستلین اسپانیا برگزار می‌شود، یادآور شد: به دارندگان مدال طلا، نقره و برنز این رقابت‌ها به ترتیب 10، 6 و 3.6 امتیاز تعلق خواهد گرفت

استان‌ها...
ما را در سایت استان‌ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استان‌ها ostanha بازدید : 177 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 19:50

یک شاهد عینی، از کادر بیمارستان شهدای تجریش به خبرنگار ما گفت که اولادی در ساعت 13:30 امروز با پای خود همراه با یکی از دوستانش به بیمارستان مراجعه کرده است.

اولادی که در تیم ملوان بازی می‌کرد، همراه با سایر اعضای این تیم در سفر اهواز بازیکنان را همراهی کرده بود و در دقیقه 60 بازی زمانی که قرار بود به بازی بیاید به سرمربی تیم محمد احمدزاده اعلام می‌کند قادر به این کار نیست. جالب اینکه اولادی که به دلیل تنگی نفس و درد قفسه سینه به بیمارستان شهدای تجریش مراجعه کرده، به کادر بیمارستان گفته است: از دیشب در پرواز درد قلبم بیشتر شده اما به هر طریقی دیشب را به صبح رساندم. از یک ساعت پیش درد در سینه‌ام به اندازه غیرقابل تحملی زیاد شد به طوری که قادر به رانندگی نبوده و با تماس با اورژانس خودم را به نزدیکترین بیمارستان یعنی اینجا رساندم. 

مهرداد اولادی که بدون برانکارد و با کمک پرسنل بیمارستان از درب اورژانس وارد محوطه شده بود، دیروز از ملوانی‌ها اجازه گرفته بود تا در تهران بماند و مشکل سلامتی خود را رفع کند. او هنگام ورود به اورژانس ناگهان دچار دردی بیشتر می‌شود و از حال می‌رود. به نحوی که توسط پرسنل به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل می‌شود و پیشروی مشکل به حدی زیادی بوده که متاسفانه پرسنل قادر به احیای قلب وی نشده و او مقارن ساعت 14:56 دقیقه فوت شده است. البته هنوز هیچ گزارش رسمی درباره علت فوت مهرداد اولادی منتشر نشده است. 

استان‌ها...
ما را در سایت استان‌ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استان‌ها ostanha بازدید : 170 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 19:50

اگرچه مسیر مشهد به دوبی و بالعکس، حدودا 3 برابر مسیر بندرعباس به دوبی است، قیمت مسیر طولانی تر حدود 90 هزار تومان ارزان تر است و در حالی که پروازهای رفت و برگشت از مشهد به دوبی، از 120 دلار قیمت گذاری شده، این رقم درباره پروازهای بندرعباس به دوبی از رقم 146 دلار شروع می شود. حتی در مقایسه با شهرهای نزدیک تری چون شیراز نیز بلیت مشهد به دوبی حدود 150 هزار تومان ارزان تر است!اگرچه تعداد بیشتر پروازها به مشهد می تواند دلیلی برای ارزان تر شدن بلیت این مسیر اعلام شود اما بررسی تعداد پروازهای فلای دوبی به شهرهایی چون بندرعباس نیز نشان می دهد تعداد ورود و خروج هواپیماهای این ایرلاین به این شهر مهم در جنوب کشور نیز قابل توجه بوده اما قیمت آن تناسبی با قیمت تعیین شده برای پرواز به مشهد ندارد.هرچند تعداد قابل توجهی از ساکنان حاشیه خلیج فارس جزء مریدان و دوستداران امام هشتم (ع) محسوب می شوند و علاقمند به حضور در مشهد مقدس هستند اما به نظر می رسد تاکتیک ها و برنامه های این ایرلاین و برخی دیگر از ایرلاین های عربی برای ترغیب سفر مردم کشورمان بخصوص شهرهای مذهبی تر مانند مشهد به دوبی نیز باید مورد توجه نهادهای مسئول قرار بگیرد. این خبر را صبحانه آنلاین منتشر کرده است.


بسته دوشنبه

استان‌ها...
ما را در سایت استان‌ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استان‌ها ostanha بازدید : 200 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 18:47

مهرداد اولادی مهاجم سابق تیم ملی و باشگاه استقلال و پرسپولیس امروز در بیمارستان شهدای تجریش درگذشت.

مهاجم سابق پرسپولیس و استقلال و تیم ملی که در ملوان بندرانزلی عضویت دارد، امروز در بیمارستان شهدای تجریش درگذشت.

اولادی بازیکن سابق تیم پرسپولیس و استقلال، پس از تعطیلات نیم فصل دوم رقابت های لیگ برتر، برای سومین بار به عضویت ملوانی ها درآمد و در بازی های اخیر برای این تیم به میدان رفت.

طی تماس با عوامل بیمارستان شهدای تجریش، مسئولین بیمارستان این خبر را تایید کردند.

به گفته وی، این مهاجم اهل قائمشهر کمتر از نیم ساعت پیش در گذشته است.

این مصیبت دردناک را به تمام اهالی ورزش و خانواده وی تسلیت می گوییم.

استان‌ها...
ما را در سایت استان‌ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استان‌ها ostanha بازدید : 159 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 18:47

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر استان قزوین از کشف ۲۳ کيلو و ۹۲۵ گرم انواع مواد مخدر با دستگيری چهار سوداگر مرگ در قزوين خبر داد.

به گزارش تابناک از قزوین، سرهنگ محسن قلی پور در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: ماموران عملیات ویژه مبارزه با مواد مخدر استان حین کنترل خودروهای عبوری در عوارضی قزوین- زنجان به دو مسافر یک دستگاه اتوبوس مشکوک که در بازرسی از لوازم این افراد مقدار ۱۱ کیلو و ۹۲۵ گرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف و متهمان پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

این مقام انتظامی ادامه داد : این ماموران در اقدامی دیگر پس از کسب خبر از منابع مردمی و انجام کار اطلاعاتی فردی را که در حال فروش و جابجایی مواد مخدر  از استان البرز به استان قزوین بود شناسایی و در بازرسی از خودروی وی مقدار ۱۰ کیلوگرم تریاک کشف و متهم دستگیر شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قزوین کشف ۲ کیلوگرم تریاک از مسافر یک دستگاه اتوبوس در عوارضی قزوین – زنجان از دیگر اقدامات پلیس مبارزه با مواد مخدر استان برشمرد و از شهروندان خواست هرگونه اخبار و اطلاعات در زمینه فعالیت افراد در تهیه و توزیع مواد مخدر را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

استان‌ها...
ما را در سایت استان‌ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استان‌ها ostanha بازدید : 151 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 18:47

رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان ايلام از كاهش عملكرد 33 هزار تني محصولات كشاورزي مناطق مختلف اين استان در اثر جاري شدن سيل هفته گذشته خبر داد.

رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان ايلام از كاهش عملكرد 33 هزار تني محصولات كشاورزي مناطق مختلف اين استان در اثر جاري شدن سيل هفته گذشته خبر داد.

به گزارش تابناک ایلام؛صيد محمد تراب ميري روز سه شنبه در حاشيه بازديد از اراضي كشاورزي و جاده هاي بين مزارع شهرستان دهلران كه در سيل اخير آسيب ديده اند، گفت: تا قبل از سيل اخير پيش بيني برداشت 250 هزار تن گندم از مزارع استان را كرده بوديم ولي اين ميزان كاهش محصوسي پيدا مي كند.
وي با اشاره به خسارت 800 ميليارد ريالي سيل به بخش كشاورزي استان ايلام اظهار كرد: سيل 420 ميليارد ريال خسارت به بخش زراعت و 80 ميليارد ريال نيز به بخش باغات وارده كرده است.
ميري با اشاره به وارد شدن خسارت به 20 هزار هكتار از اراضي گندم استان افزود: يك هزار هكتار از اراضي كلزاي استان نيز بطور 100 درصد خسارت ديده و توليد كلزا و گندم در بخش هاي مختلف بين 20 تا 70 درصد كاهش عملكرد خواهد داشت.
وي يادآور شد: صندوق بيمه محصولات كشاورزي متعلق به كشاورزان است و بايد در اين زمينه جديت بيشتري داشته باشند و با بيمه نمودن اراضي و محصولات كشاورزي خود، شرايط حمايت بيمه در مواقع بروز حوادث و جبران خسارت ها را فراهم كنند.
رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان ايلام با اشاره به اراضي فاقد بيمه گفت: اين موضوع از طريق ستاد بحران استان و جهاد كشاورزي در حال پيگيري است و در صورت گشايش اعتبار قطعا بخشي از خسارت هاي كشاورزان جبران خواهد شد.
فرماندار دهلران نيز در حاشيه اين بازديد، خسارت ناشي از سيل و تگرگ به اراضي كشاورزي و زيرساختي اين شهرستان را سنگين دانست و يادآور شد: اين سيل بالاترين خسارت را در بخش كشاورزي داشته است.
اميدعلي سبزي بر ضرورت توجه به جبران خسارت بخش كشاورزي تاكيد كرد و افزود: جاده هاي بين مزارع نيز تخريب شده كه با توجه به فصل برداشت محصول تسريع در رفع مشكلات كشاورزان در خصوص جاده هاي دسترسي از اهميت بسزايي برخوردار است و بايد اين موضوع به جد پيگيري شود.
وي از خسارت سيل به منازل مسكوني و وسايط نقليه در اين شهرستان نيز خبر داد و تاكيد كرد: ميزان خسارت در اين بخش ها در حال بررسي است و به زودي جمع بندي و اعلام مي شود.
رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان ايلام و فرماندار دهلران با حضور در ميان كشاورزان مناطق سيل زده مشكلات آنان را بررسي و از جاده هاي بين مزارع و ميزان خسارت به بخش كشاورزي منطقه بازديد كردند./ف

استان‌ها...
ما را در سایت استان‌ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استان‌ها ostanha بازدید : 180 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 17:45

در آخرین روز فروردین فعالیت بازار خودرو بر اساس قیمت های روزها و هفته های قبل آغاز شد.

به گزارش تابناک یزد، بازار خودرو که در ماه فروردین، رکورد سنتی و همه ساله بعد از تعطیلات را سپری کرد، به احتمال زیاد در اردیبهشت ماه نیز باید بر اساس قیمت های قبلی به فعالیتش ادامه دهد.


فروردین، یعنی رکود

مصطفی مینایی، بنگاه دار کرجی درباره حال و روز این روزهای بازار خودرو می گوید: رکورد بازار در فروردین ماه امری عادی است و در ابتدای هر سال اتفاق می‌افتد.

این فعال بازار خودرو تصریح کرد: معمولا تا پایان فروردین این شرایط ادامه دارد و باید منتظر بود در اردیبهشت بازار رفته رفته به روال عادی خود بازگردد.

مینایی افزود: البته بازگشت به روال عادی هم به معنی رونق نیست، چراکه روال عادی در ماه های گذشته رکورد بود و اغلب همکاران بنده توقع ندارند که تا پایان بهار شاهد رونق بازار باشند. در حال حاضر برخی از خودروهای داخلی تا یک میلیون تومان افت قیمت داشته اند و قیمت خودروهای مدل 94 هم بطور طبیعی کمتر شده، اما تقاضا برای خرید نه تنها بیشتر نشده، بلکه با انتشار خبر فروش اقساطی محصولات ایران خودرو، آنهایی هم که قصد خرید داشتند دست نگه داشته اند چون ترجیح می دهند خودرو را قسطی بخرند.

قیمت برخی از خودروهای داخلی:

شبکه خبر

استان‌ها...
ما را در سایت استان‌ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استان‌ها ostanha بازدید : 176 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 17:45

گروه تروریستی داعش فیلم اعدام هولناک هشت عراقی در شهر فلوجه را منتشر کرد.

گروه تروریستی داعش فیلم اعدام هولناک هشت عراقی در شهر فلوجه را منتشر کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از العالم در این نوار ویدیویی افراد متهم لباس نارنجی پوشیده‌اند و عناصری از گروه تروریستی داعش از آنها به اتهام جاسوسی برای نیروهای عراقی بازجویی می‌ کنند.

اعدام هولناک ۸ عراقی توسط داعش
عناصر داعش پس از بازجویی، این افراد را به سه شیوه وحشیانه گلوله‌باران، جدا کردن سر با استفاده از مواد منفجره و بریدن سر اعدام می‌کنند.

به گزارش روزنامه الوطن، داعش این فیلم 15 دقیقه‌ای را از طریق حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توییتر منتشر کرده است.

اعدام هولناک ۸ عراقی توسط داعش

اعدام هولناک ۸ عراقی توسط داعش

اعدام هولناک ۸ عراقی توسط داعش

استان‌ها...
ما را در سایت استان‌ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استان‌ها ostanha بازدید : 209 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 17:45

روریسم در منطقه به یک عامل نگران کننده تبدیل شده است، :در سوریه، لیبی و یمن شاهد حمله های تروریستی بوده ایم که این تهدیدها ادامه دارد و ایجاد کنندگان آن را می شناسیم. این پدیده ابزار دست آمریکایی ها است که می خواهند از این شیوه علیه کشورهای دیگر استفاده کنند.

رییس مجلس شورای اسلامی در نشست سران مجالس اورآسیا در مسکو تاکید کرد: نظام تک قطبی ادعایی آمریکا برای مدیریت جهان شکست خورده است .

به گزارش ایرنا، علی لاریجانی در این نشست که امروز (سه شنبه) در مسکو با پیام های ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه و بان کی مون دبیرکل سازمان ملل گشایش یافت، اظهار کرد: نظام مدیریت واحد جهانی مورد ادعای آمریکا با بحران ها و جنگ هایی که شاهد بوده ایم، ناتوانی خود را کاملا آشکار کرد.

وی گفت: آمریکا اکنون خود به مساله ای برای نظام بین المللی تبدیل شده است و نمی تواند تکیه گاهی برای کشورهای دیگر باشد، زیرا سیاست های مبتنی بر ماجراجویی دارد.

رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نظام دو قطبی نیز دیگر کار آیی ندارد، افزود: نظام چند قطبی الگوی دیگری است که رقابت نظام دو قطبی با آن مشکل آفرین خواهد بود، ولی مدل اتحادیه اروپا می تواند نظریه حل مشکلات باشد و اکنون ضرورت دارد از رقابت ها عبور کرده و به همکاری برسیم.

اهم اظهارات رییس مجلس را به نقل از ایرنا بخوانید؛

* کشورهای جهان دیگر نمی خواهند زیر چتر یک کشور دیگر قرار گیرند و بیشتر در صددند در روندهای همگرایی مشارکت کنند و از ظرفیت ها و توان موجود در منطقه از جمله انرژی و فناوری های پیشرفته برای توسعه و ارتقای همکاری ها بهره گیرند.

* تحریم ها ابزار آمریکا برای استفاده علیه کشورهای دیگر است که شاهد کاربرد آن در برابر ایران بودیم. وواشنگتن در این زمینه اشتباه بزرگی را مرتکب شد. ادعا می کردند که برنامه هسته ای صلح آمیز جمهوری اسلامی نگران کننده است ولی اکنون ما در حال غنی سازی اورانیوم هستیم.

*{ با اشاره به تحریم های ضد روسی آمریکا}: باید با توسعه همکاری های اقتصادی با تحریم ها مقابله کنیم.

* تروریسم در منطقه به یک عامل نگران کننده تبدیل شده است، :در سوریه، لیبی و یمن شاهد حمله های تروریستی بوده ایم که این تهدیدها ادامه دارد و ایجاد کنندگان آن را می شناسیم. این پدیده ابزار دست آمریکایی ها است که می خواهند از این شیوه علیه کشورهای دیگر استفاده کنند.

* تروریسم اکنون دیگر مختص یک کشور نیست و کشورهای مختلف باید برای مقابله موثر و کارآمد با این پدیده همکاری های گسترده ای انجام دهند.

*نظام مند شدن نشست سران مجالس اورآسیا، برخورداری از یک دبیرخانه کارآمد و اساسنامه مدون برای ایجاد ساختار موثر ضروری است.

در نشست پارلمانی اوراسیا که با پیام های ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه و بان کی مون دبیرکل سازمان ملل گشایش یافتر سران مجالس 19 کشور حضور دارند.

پوتین امروز (سه شنبه) در پیام خود به این نشست تاکید کرده است که حضور سران مجالس کشورهای حاضر با حدود چهار میلیارد نفر جمعیت می تواند زمینه ساز توسعه و تفاهم بین ملت های منطقه باشد.

رییس جمهوری روسیه افزود: حضور کشورهای عضو سازمان همکاری های شانگهای، جامعه همسود و کشورهای دیگر منطقهزمینه ساز نقش مهمی در افزایش همکاری های پارلمانی خواهد بود.

دبیرکل سازمان ملل نیز در پیام خود آورده است: این اجلاس و نشست های مشابه می تواند در مبارزه با پدیده هایی همچون تروریسم مفید باشد و افزون بر همگرایی های اقتصادی در ارتقای امنیت منطقه ای تاثیر مثبت بگذارد.

لاریجانی بنا به دعوت «سرگئی ناریشکین» رئیس دومای روسیه در راس یک هیات برای شرکت در این نشست و مذاکره بین رییسان مجالس دو کشور به مسکو سفر کرده است.

استان‌ها...
ما را در سایت استان‌ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استان‌ها ostanha بازدید : 209 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 16:37

شبکه رادیویی تهران همزمان با فرارسیدن ولادت باسعادت امیرمومنان و ایام البیض مراسم معنوی اعتکاف را از 13 ماه رجب، به مدت سه روز پوشش می دهد.

گروه اخلاق و زندگی شهروندی رادیو تهران پنجشنبه با ویژه برنامه «شب فیروزه ای» از ساعت 23 همراه مخاطبان است. حجت الاسلام مرتضی مداح کارشناس مذهبی برنامه ضمن توضیح درباره ویژه برنامه های مناسک پر فیض اعتکاف و اعمال آن، درباره شرایط معتکفین و ویژگی های اعتکاف صحبت می کند.

در طول روز در بخش های مختلف خبری، گزارش های کوتاه از مراسم پرفیض اعتکاف پخش می شود.

قدر رجب

برنامه «قدر رجب» ویژه ماه رجب و اعتکاف تدارک دیده شده است که با حضور علیرضا رستگاران، کارشناس مذهبی برنامه جمعه ساعت 7 پخش می شود. در این برنامه در خصوص مباحثی همچون جایگاه حضرت علی(ع)، توجه به سیره و سبک زندگی علوی، سیره حضرت زینب کبری(س)، اهمیت دعا و نیایش و اثرات آن بر زندگی افراد گفت وگو می شود. زهرا افشارنژاد، گزارش چهارمین جشنواره اعتکاف را به سمع مخاطبان می رساند.

تحلیل و بررسی مفهوم اعتکاف

«گفتاورد» این هفته با تحلیل و بررسی مفهوم اعتکاف، پنجشنبه ساعت 22 و 30 دقیقه روی آنتن رادیو تهران می رود. در این برنامه درباره ره آورد این نشست معنوی و فواید اعتکاف صحبت خواهد شد.

مسابقه به مناسبت روز پدر

مسابقه مفرح «021» نیز به همین مناسبت با موضوع اعتکاف و ولادت با سعادت امیر المومنین (ع) از ساعت 17 و 30 دقیقه اجرا می شود.

مراسم اعتکاف از سیزدهم تا پانزدهم رجب در مساجد سراسر کشور برگزار می‌شود و شبکه‌ رادیویی نسبت با پوشش این مراسم از موج اف.ام ردیف 94 مگاهرتز همراه شنوندگان است.

استان‌ها...
ما را در سایت استان‌ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استان‌ها ostanha بازدید : 189 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 16:37